“Sebahagian Dari Masjid Itu Sungguh Mengagumkan Dan Itu Betul-Betul Buat Saya Terfikir Untuk Jadi Seorang Muslim”-Liam Neeson

“Sebahagian Dari Masjid Itu Sungguh Mengagumkan Dan Itu Betul-Betul Buat Saya Terfikir Untuk Jadi Seorang Muslim”-Liam Neeson

Hidayah memang dapat datang pada siapapun, setiap saat, dan melalui apa sajakah. Bila Allah sudah menginginkan seorang masuk Islam, jadi tidak ada yang dapat menghambat orang itu. Sungguh mujur untuk mereka yang di beri hidayah oleh Allah SWT.

Bintang Hollywood Liam Neeson, 59, beritanya mempertimbangkan untuk memeluk Islam waktu mendengar adzan di Turki. Ia berulang kali mendengar adzan waktu syuting Taken 2 di Istambul, Turki. “Panggilan sholat (Adzan) yang berlangsung lima kali satu hari sepanjang seminggu pertama itu bikin saya hilang ingatan.

Minggu kedua, lantunan adzan itu masuk kedalam batin saya. Pada minggu ketiga, rasa-rasanya saya tidak bisa hidup tanpa ada Adzan. Ini sungguh-sungguh jadi satu hipnotis dan begitu, begitu punya pengaruh untuk saya, sangat, begitu istimewa, begitu indah, ” katanya.

Sesudah peristiwa itu, ia beli CD tentang Islam. Ia mendengarkannya setiap saat akan tidur. “Ada 4, 000 masjid di kota Istambul.

Sebagian dari masjid itu sungguh mengagumkan dan itu betul-betul bikin saya memikirkan menginginkan jadi seorang Muslim, ” tutur Liam.

Liam di besarkan di Irlandia Utara sebagai anak dari keluarga Katolik yang patuh dan ia dinamakan oleh pendeta setempat. “Saya di besarkan sebagai seorang Katolik namun saya senantiasa memikirkan sehari-hari serta bertanya pada sendiri, dengan cara tak sadar, apa yang kita lakukan di planet ini? Apa arti dari semua itu?, ” katanya.

Namun sayangnya, sampai sekarang ini Liam Neeson masih belum menyebutkan memeluk Islam, semoga saja hidayah itu datang kembali dan tidak disia-siakan olehnya. Aamiin.

Sumber:mediaberita via majalah-harian.com via kongsisibomonicko.com

Breaking 78 post tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Breaking 78 post.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*