Kisah Dukun Besar Dari Indonesia Yang Mengurniakan Rumah Besarnya Untuk Dijadikan Sebagai Masjid Selepas Bertaubat

Kisah Dukun Besar Dari Indonesia Yang Mengurniakan Rumah Besarnya Untuk Dijadikan Sebagai Masjid Selepas Bertaubat

Nama Ki Joko Bodo pernah dikenali sebagai psikik sihir Indonesia yang terkenal. Pada masa itu, penampilan eksentrik dengan rambut panjang menjadi ciri khas Ki Joko Bodo. Sekarang semua perkara ini telah diubah oleh Ki Joko Bodo setelah dia memutuskan untuk berhijrah. Berita mengenai penghijrahan Ki Joko Bodo pertama kali didedahkan melalui rancangan Morning Celebrity di YouTube Trans7 Official.

Dalam rancangan itu, Ki Joko Bodo mengakui bahawa dia telah lama meninggalkan dunia m1stik dan sedang mempelajari Islam, yang selama ini menjadi kepercayaannya. Keputusan Ki Joko Bodo untuk berhijrah juga dapat dilihat dari penampilannya yang tidak lagi sinonim dengan rambutnya yang panjang dan semua pakaian hitam.

Dalam wawancara di acara On The Spot di YouTube Trans7 Official yang lalu, Ki Joko Bodo pernah mendedahkan bahawa perjalanan hijrahnya bermula setelah menunaikan Umrah. Ki Joko Bodo mengatakan bahawa ketika dia sujud di Tanah Suci, dia mengaku merasakan getaran yang sangat kuat dari dalam tubuhnya seolah-olah dia tersengat elektrik. Saat itu nampaknya membuat Ki Joko Bodo percaya akan kewujudan Tuhan.

Tidak hanya meninggalkan penampilannya yang mirip dengan mistisisme, Ki Joko Bodo juga mengakui bahawa dia telah meninggalkan semua aktiviti yang berbau gaib dan iri hati.

“Dahulu, kita masih mencari Tuhan, sekarang kita telah menemui Tuhan. Seperti itu,” katanya seperti dilapor oleh YouTube Trans7 Official.

Ingin memberikan faedah besar kepada masyarakat, Ki Joko Bodo menyumbangkan rumah besarnya ke sebuah masjid. Diketahui bahawa rumah itu sering dijadikan tempat latihan oleh Ki Joko Bodo.

“Sekarang ini saya ingin berkhidmat kepada masyarakat. Saya telah menyumbangkan rumah saya untuk masjid di Al Umar di sana.

Ki Joko Bodo kini juga nampak aktif dalam menjalankan kegiatan keagamaan pada bulan Ramadhan. Dia juga rajin mengajak anak-anaknya belajar Al-Quran dan mendalami agama. Sebelumnya, Ki Joko Bodo telah menjadi perbualan kerana dia memutuskan untuk berhenti menjadi seorang psikik.

Dilaporkan dari Tribunnews.com dalam artikel ‘Kisah Ki Joko Bodo Melancarkan Keajaiban andalan Gendam Putih, Ki Joko Bodo mempunyai kisah menarik di sebalik keputusan besar ini. Walaupun masih seorang psikis, oleh pesakitnya, Ki Joko Bodo diyakini dapat menangani semua masalah kehidupan mengenai nasib, ekonomi, perniagaan dan penyakit.

Ilmu unggulannya adalah “Ilmu Gendam Putih” yang selain dapat digunakan untuk menyembuhkan berbagai penyakit, juga dapat digunakan sebagai alat komunikasi dengan roh. Ribuan jin didakwa digunakan oleh Ki Joko Bodo untuk membantu pesakit mempercepat proses mencapai keberuntungan, memperoleh pangkat dan kedudukan, berkawan dengan suami yang kaya atau isteri yang cantik.

Juga untuk usaha penyembuhan, memerangi kebuntuan untuk menolak nasib buruk, pagar ajaib untuk rumah, kilang atau tempat perniagaan lain, dan gangguan jahat dalam bentuk sihir seperti sihir, teluh, dan sebagainya. Dia juga melayani pertukaran pengetahuan dengan cara ghaib yang merangkumi pelbagai ilmu seperti ilmu kekebalan, ilmu terawang, pegangan judi, aji polo lakang, aji jaran goyang, rogoh sukma dll.

Terdapat juga perkhidmatan ghaib, seperti penempatan implan, pelari, belas kasihan, kejantanan, dan lain-lain.
Kini Agus Yulianto alias Ki Joko Bodo meninggalkan pekerjaannya sebagai psikik. Sebenarnya, dia diiktiraf sebagai salah satu psikik terbaik di Asia.

Mulai sekarang, dia enggan ada kaitan dengan hak mistik yang membawa kepada kemusyrikan (menyekutukan Allah). Dia juga meninggalkan ilmu dan mantra sihir yang dapat digunakan untuk menyembuhkan pelbagai penyakit. Semua koleksi yang berkaitan dengan perkara mistik untuk menjalankan latihan juga dikeluarkan, termasuk lukisan dan keris. Selain itu, ketika dia bertobat, Ki Joko Bodo mengubah tempat yang pernah dijadikan tempat bertafakur menjadi masjid.

sumber:youtube trans7official/tribunnews.com via kongsisibomonicko.com

Breaking 78 post tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Breaking 78 post.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*