KEM4T!AN YANG DICEMBURU! OLEH UMAT ISLAM SELURUH DUNIA, PERGINYA KETIKA MENUJU RAUDHAH, MASJID NABAWI

KEM4T!AN YANG DICEMBURU! OLEH UMAT ISLAM SELURUH DUNIA, PERGINYA KETIKA MENUJU RAUDHAH, MASJID NABAWI

Ajal mavt seseorang semuanya di tangan Allah. Dia yang menentukan masa dan tempat di mana kita akan ‘pergi’ meninggalkan dunia ini buat selama-lamanya.

Namun kemaatian yang diimpikan seorang muslim sudah pastinya di tempat suci seperti Mekah dan Madinah. Tak semua yang dapat kesempatan macam tu tapi kemaatian seorang wanita Malaysia baru-baru ni memang dicemburui semua umat Islam!

Mak Lang dijemput ilahi ketika menuju ke Raudhah, Masjid Nabawi

Menurut Sinar Harian, kemaatian jemaah umrah, Siti Faridah Ahmad, 64 yang berasal dari Kota Kuala Muda, Kedah dicemburui umat Islam kerana dia meniinggal semasa dalam perjalanan menuju Raudhah, Masjid Nabawi .

Pemergian wanita yang dipanggil Mak Lang ni jugak dirasai mutawifnya, Nurul Aswar Nasron yang menguruskan jenaazah beliau semasa di sana. Kisah ini dikongsikan Nurul Aswar di Facebook.

“Mak Lang suka bersedekah dan seorang yang lembut dalam tutur kata”

Mak Lang yang terkenal dengan sikap bersedekah dan seorang yang dikatakan sangat lembut tutur kata ni telah terjatuh semasa sedang melangkah menuju ke Raudhah, Masjid Nabawi kira-kira jam 9 malam.

Raudhah ialah satu lokasi yang mana digelar taman syurga oleh Rasulullah SAW dan merupakan tempat paling mustajab untuk berdoa. Menurut Nurul Aswar, jenaazah Mak Lang dikebuumikan di Perkuburan Baqi’, Kota Madinah yang berdekatan dengan Masjid Nabawi.

Tambah Nurul Aswar lagi, perjalanan pulang jemaah hari ini ke Malaysia pasti dirasakan sangat berat dan satu kehilangan besar kerana terpaksa meninggalkan Mak Lang bersama ‘kekasih Allah’ yang lain di sana. Allahuakhbar… beruntungnya!

Sumber: Facebook mysumbermaya via maibaca.net

Breaking 78 post tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Apa Pendapat Anda, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Breaking 78 post.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*