GOOGLE AL-QURAN, SEORANG ANAK Yg MEND3RITA PENYAK1T LUMPVH OT4K NAMUN MEMILIKI KELEBIHAN LUARBISA, MASYALLAH,

GOOGLE AL-QURAN, SEORANG ANAK Yg MEND3RITA PENYAK1T LUMPVH OT4K NAMUN MEMILIKI KELEBIHAN LUARBISA, MASYALLAH,

JIKA diceritakan kepada kumpulan doktor, mereka tentu menganggapnya sesuatu yang mustahil.

Namun, itulah keistimewaan yang dimiliki seorang anak yang mend3rita penyakit Iumpuh otak (Cer3bral PaIsy), tetapi mampu menghafaz 30 juzuk Al-Quran tanpa gagal.

Ketika orang menyangka daya pemikirannya menjadi terbatas dan perlahan, namun ramai terpegun melihat bagaimana kanak-kanak bernama Naja ini memiliki ‘kuasa’ luar biasa.

Ketika diuji keupayaan hafazannya, di dalam fikirannya umpama terhampar lembaran demi lembaran kitab suci itu.

Naja berusia 9 tahun dari Nusa Tenggara Barat, Indonesia merupakan salah seorang peserta Hafidz Indonesia.

Menerusi video yang dimuat naik, hanya sepotong ayat yang disebutkan oleh juri, Naja mampu meneka surah dari ayat tersebut hingga halaman keberapa.

Walau beberapa kali diuji, kesemua jawapan tetap diberikan tepat menyebabkan ramai yang merasa kagum hingga mengalirkan air mata.

Menurut ibunya, Naja pada mulanya dilah!rkan normal.

Kedua-dua ibu bapanya tidak mengetahui keadaan Naja sehinggalah dia disahkan oleh doktor mengalami ‘cel3bral paIsy’ iaitu keIumpuhan otak setelah perkembangannya tidak seperti bayi lain.

Ibunya sama sekali tidak menyangka dengan kekurangan yang dimiliki Naja, dia mampu menghafaz Al-Quran dalam tempoh yang cepat.Malah, halaman demi halaman dalam setiap surah juga tidak pernah diajarkan kepada anak itu.

sumber: imuslimnetwork via portalislamik.net

Breaking 78 post tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Breaking 78 post.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*